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- Tourist destination image and consumer behaviour : the case of the AzoresPublication . Melo, Helena Maria Pascoal; Moniz, Ana Isabel Arruda; Silva, FranciscoNowadays places seek to become more distinctive in an increasingly competitive market and the image is a decisive element in the selection of a tourist destination. This research aims to understand the overall image of the Azores as a tourist destination from major source markets, and also aims to ascertain the level of satisfaction and future expectations of these markets concerning the region. The literature review addresses the definition of tourist destination image and the issue of satisfaction since these influences the intention to return and / or intention to recommend the tourist destination. The results indicate that: (1) the overall image influence satisfaction and intention to recommend and/or return to the tourist destination; (2) satisfaction influence the intention to recommend and/or return to the tourist destination. We also verified that most of the tourists are very satisfied with the destination in study, as well as a very positive overall image about the Azores.
- Perceção da imagem do destino turístico Açores pelos principais mercados emissores : procedimentos metodológicos de uma investigação em cursoPublication . Melo, Helena Maria Pascoal; Moniz, Ana Isabel Arruda; Silva, FranciscoA imagem do destino turístico é um elemento decisivo no processo de seleção do destino e no respetivo posicionamento no mercado. A presente investigação tem como propósito compreender a imagem cognitiva, afetiva e global do destino turístico Açores por parte dos principais mercados emissores. Visa perceber a qualificação dos atributos, assim como o grau de importância que estes assumem na seleção do destino. Pretende igualmente identificar as motivações da visita, as fontes de informação mais utilizadas, bem como compreender o grau de satisfação e as expetativas futuras dos turistas em relação à região. Com base na revisão de literatura foram geradas nove hipóteses de trabalho que serão testadas com base em dados recolhidos através de um inquérito por questionário aos turistas provenientes dos principais mercados emissores. Os dados serão tratados recorrendo a métodos quantitativos com recurso ao SPSS. Neste artigo são apresentados os procedimentos metodológicos de uma investigação em curso.