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Abstract(s)
A internet e os Social Media já fazem parte do dia a dia das pessoas e das organizações em diversas indústrias e atividades, desempenhando um papel fundamental na nossa sociedade contemporânea pela proximidade que trouxeram ao nível da comunicação e a sua aplicabilidade no mundo empresarial, principalmente quando a empresa deseja alcançar novos mercados e participar do contexto global. Na indústria do turismo não é exceção e estão presentes não só no simples ato de promoção do destino, mas também no auxílio da tomada de decisão para os turistas/visitantes através da informação disponível nas diferentes plataformas online.
Os Social Media trouxeram às DMOs oportunidades para alcançar uma audiência global permitindo a promoção dos destinos em vários locais do mundo e para diferentes públicoalvo em simultâneo com os mesmos recursos, ao contraste com as limitações da promoção “tradicional” em termos de segmentação e monitorização em tempo real. O objetivo deste estudo é explorar o uso do marketing digital e mais especificamente o dos Social Media entre as DMOs. O estudo utiliza análises comparativas de conteúdo entre páginas do Facebook, rastreio de menções em toda a Web, em qualquer idioma, para examinar o uso e o impacto das estratégias pelos diversos destinos.
ABSTRACT: The internet and Social Media are already part of the daily lives of people and organizations in various industries and activities, playing a fundamental role in our contemporary society due to the proximity they brought to the level of communication and its applicability in the business world, especially when the company wants to reach new markets and participate in the global context. The tourism industry is no exception and are present not only in the simple act of promoting the destination but also in aiding decisionmaking for tourists / visitors through the information available on different online platforms.Social Media have brought to the DMOs opportunities to reach a global audience by allowing the promotion of destinations in various locations throughout the world and for different target audiences simultaneously with the same resources, contrasting with the limitations of "traditional" promotion in terms of segmentation and monitoring. The purpose of this study is to explore the use of digital marketing and more specifically the Social Media among DMOs. The study utilizes comparative content analysis across Facebook pages, webreferencing tracking, in any language to examine the use and impact of strategies across multiple destinations.
ABSTRACT: The internet and Social Media are already part of the daily lives of people and organizations in various industries and activities, playing a fundamental role in our contemporary society due to the proximity they brought to the level of communication and its applicability in the business world, especially when the company wants to reach new markets and participate in the global context. The tourism industry is no exception and are present not only in the simple act of promoting the destination but also in aiding decisionmaking for tourists / visitors through the information available on different online platforms.Social Media have brought to the DMOs opportunities to reach a global audience by allowing the promotion of destinations in various locations throughout the world and for different target audiences simultaneously with the same resources, contrasting with the limitations of "traditional" promotion in terms of segmentation and monitoring. The purpose of this study is to explore the use of digital marketing and more specifically the Social Media among DMOs. The study utilizes comparative content analysis across Facebook pages, webreferencing tracking, in any language to examine the use and impact of strategies across multiple destinations.
Description
Dissertação de Mestrado, Ciências Económicas e Empresariais (Marketing), 2 de maio de 2019
Keywords
Internet Personalidade da Marca Rede Social Turismo Digital Marketing Marketing Online Tourism
Citation
Pimentel, Luís Gonçalo Mota. "Análise comparativa da presença online das DMOs das Regiões Ultraperiféricas". 2019. 100 p.. (Dissertação de Mestrado em Ciências Económicas e Empresariais). Ponta Delgada: Universidade dos Açores, 2018. [Consult. Dia Mês Ano]. Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10400.3/5932>.