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Abstract(s)
A existência de vários fatores, tanto internos como externos, contribuem de certa forma para a intenção de compra dos consumidores. Pretende-se analisar as principais implicações que afetam a intenção de compra dos consumidores, de modo a avaliar as melhores estratégias de marketing para solucionar esses problemas, utilizando a companhia aérea SATA como caso de estudo. Assim, para a realização do estudo, procedeu-se à realização de um inquérito, com o objetivo de entender a perceção e consequente intenção de compra que os consumidores têm em relação à companhia aérea em estudo. Os resultados obtidos revelam que os indivíduos têm uma boa perceção da imagem da companhia, para além de estarem satisfeitos com a qualidade dos serviços prestados. Para além disso, afirmam que voltariam a usar a companhia aérea SATA para efetuar mais viagens, apesar dos preços aplicados serem considerados por muitos inquiridos como um aspeto negativo. Neste sentido, os resultados sugerem que o preço influencia de certa forma a intenção de compra. Estes resultados desafiam os profissionais de marketing a avaliar melhor as suas estratégias, como é o caso de oferecer melhor qualidade para compensar o preço.
ABSTRACT: The existence of several factors, both internal and external, contribute in some way to consumers' purchase intention. We intend to analyse the main implications that affect consumers' purchase intention, in order to evaluate the best marketing strategies to solve these problems, using the airline SATA as a case study. Thus, to conduct the study, a survey was carried out, with the aim of understanding the perception and consequent purchase intention that consumers have towards the airline under study. The results obtained reveal that consumers have a good perception of the company's image, in addition to being satisfied with the quality of the services provided. In addition, they say they would use SATA again to make more trips, even though the prices charged are considered a negative aspect by many respondents. In this sense, the results suggest that price influences purchase intention to some extent. These results challenge marketers to better evaluate their strategies, such as offering better quality to offset price.
ABSTRACT: The existence of several factors, both internal and external, contribute in some way to consumers' purchase intention. We intend to analyse the main implications that affect consumers' purchase intention, in order to evaluate the best marketing strategies to solve these problems, using the airline SATA as a case study. Thus, to conduct the study, a survey was carried out, with the aim of understanding the perception and consequent purchase intention that consumers have towards the airline under study. The results obtained reveal that consumers have a good perception of the company's image, in addition to being satisfied with the quality of the services provided. In addition, they say they would use SATA again to make more trips, even though the prices charged are considered a negative aspect by many respondents. In this sense, the results suggest that price influences purchase intention to some extent. These results challenge marketers to better evaluate their strategies, such as offering better quality to offset price.
Description
Dissertação de Mestrado, Ciências Económicas e Empresariais, 23 de fevereiro de 2023, Universidade dos Açores.
Keywords
Companhias Aéreas Imagem de Marca Marketing
Citation
Borges, Maria Antónia Sebastião. (2022). "Avaliação da intenção de viajar em companhias aéreas: Um estudo aplicado". 57 p. (Dissertação de Mestrado em Ciências Económicas e Empresariais). Ponta Delgada: Universidade dos Açores, 2022. Disponível em http://hdl.handle.net/10400.3/6714