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Resumo, Índice, Introdução | 197.75 KB | Adobe PDF | ||
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Authors
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Abstract(s)
Um dos tipos de turismo que tem crescido nos últimos anos é o turismo vulcânico e geotermal, integrado no geoturismo – um sub-nicho do turismo de natureza com um maior enfoque na geologia e nas paisagens. De forma a atrair potenciais visitantes, é cada vez mais importante que os destinos turísticos transmitam uma imagem e personalidade coerentes que ajudem a reduzir a diferença entre a expetativa e a experiência que os visitantes sentem quando fazem férias num determinado lugar.
Tendo em conta que determinadas ferramentas online tornaram-se dominantes ao influenciar diretamente a escolha de destinos turísticos, a presente dissertação, de natureza exploratória, utiliza a análise qualitativa de conteúdos para realizar uma análise comparativa entre os atributos das personalidades de marca de três destinos com potencial geoturístico: Açores, Canárias e Islândia, tendo em consideração pesquisas realizadas online e utilizando como referência a Escala da Personalidade de Marca de Aaker (1997).
No Capítulo I é feita uma breve abordagem ao tema e qual a sua relevância. De seguida, no Capítulo II, é apresentada a revisão bibliográfica da literatura dos conceitos. Por sua vez, no Capítulo III, é explicada a metodologia da investigação. No Capítulo IV é descrito o processo de recolha e tratamento dos dados. De seguida, no Capítulo V, são apresentados e discutidos os resultados. Por fim, no Capítulo VI, apresentam-se as conclusões do estudo, as implicações práticas, as limitações encontradas e sugestões futuras.
ABSTRACT: One of the types of tourism that has grown in recent years is volcanic and geothermal tourism, integrated in geotourism - a sub-niche of nature tourism with a greater focus on geology and landscapes. In order to attract potential visitors, it is increasingly important for travel destinations to convey a coherent image and personality that helps narrow the gap between the expectation and the experience that visitors experience when they vacation at a particular location. Considering that certain online tools have become dominant by directly influencing the choice of tourist destinations, this exploratory dissertation uses qualitative analysis of contents to perform a comparative analysis between the attributes of the personalities of three destinations with geotouristic potential: Azores, Canary islands and Iceland, taking into account searches conducted online and using the Brand Personality Scale of Aaker (1997). Chapter I gives a brief overview of the topic and its relevance. Then, in Chapter II, the literature review of the concepts is presented. Chapter III, in turn, explains the research methodology. Chapter IV describes the process of collecting and processing data. Then, in Chapter V, the results are presented and discussed. Finally, Chapter VI presents the conclusions of the study, the practical implications, the limitations found and future suggestions.
ABSTRACT: One of the types of tourism that has grown in recent years is volcanic and geothermal tourism, integrated in geotourism - a sub-niche of nature tourism with a greater focus on geology and landscapes. In order to attract potential visitors, it is increasingly important for travel destinations to convey a coherent image and personality that helps narrow the gap between the expectation and the experience that visitors experience when they vacation at a particular location. Considering that certain online tools have become dominant by directly influencing the choice of tourist destinations, this exploratory dissertation uses qualitative analysis of contents to perform a comparative analysis between the attributes of the personalities of three destinations with geotouristic potential: Azores, Canary islands and Iceland, taking into account searches conducted online and using the Brand Personality Scale of Aaker (1997). Chapter I gives a brief overview of the topic and its relevance. Then, in Chapter II, the literature review of the concepts is presented. Chapter III, in turn, explains the research methodology. Chapter IV describes the process of collecting and processing data. Then, in Chapter V, the results are presented and discussed. Finally, Chapter VI presents the conclusions of the study, the practical implications, the limitations found and future suggestions.
Description
Dissertação de Mestrado, Ciências Económicas e Empresariais, especialização em Marketing, 21 de março de 2019, Universidade dos Açores.
Keywords
Geoturismo Imagem de Marca Internet Marca Comercial Turismo Brand Image Brand Personality Geotourism
Citation
Correia, Pedro Henrique Soares. "Personalidade de marca de destinos geoturísticos: uma análise comparativa". 2019. 116 p.. (Dissertação de Mestrado em Ciências Económicas e Empresariais). Ponta Delgada: Universidade dos Açores, 2018. [Consult. Dia Mês Ano]. Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10400.3/5095>.