Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
603.8 KB | Adobe PDF | |||
349.26 KB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Com este artigo, tenciono discutir algumas possíveis implicações da posição ultra-periférica da região onde vivo – os Açores – para a construção curricular. Nessa discussão, terei em conta os actuais debates sobre a globalização e também o facto de o Governo Regional dos Açores, através da sua Secretaria Regional da Educação e Cultura, ter recentemente iniciado um processo de criação e implementação de um currículo regional para o ensino básico.
ABSTRACT: My purpose in this article is to discuss some possible implications of the peripheral position of the region where I live – The Azores, Portugal – for curriculum construction. In this discussion, I shall consider, with special emphasis, the current debates on globalization, and also the fact that the regional government of the Azores has recently started to design a regional curriculum for basic education (grades 1 through 9).
ABSTRACT: My purpose in this article is to discuss some possible implications of the peripheral position of the region where I live – The Azores, Portugal – for curriculum construction. In this discussion, I shall consider, with special emphasis, the current debates on globalization, and also the fact that the regional government of the Azores has recently started to design a regional curriculum for basic education (grades 1 through 9).
Description
Keywords
Curriculum Globalization Regional Curriculum Azores Currículo Currículo Regional Globalização Açores
Citation
Sousa, F. (2007). Curriculum making on the edge of Europe in the age of globalization: two alternative scenarios. "Transnational Curriculum Inquiry", 4(2): 1-10.
Sousa, F. (2007). Construir currículo na ultra-periferia da Europa em tempo de globalização: dois cenários alternativos. Transnational Curriculum Inquiry, 4(2), 12-22.
Sousa, F. (2007). Construir currículo na ultra-periferia da Europa em tempo de globalização: dois cenários alternativos. Transnational Curriculum Inquiry, 4(2), 12-22.