Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
603.8 KB | Adobe PDF | |||
349.26 KB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Com este artigo, tenciono discutir algumas possíveis implicações da posição ultra-periférica da região onde vivo – os Açores – para a construção curricular. Nessa discussão, terei em conta os actuais debates sobre a globalização e também o facto de o Governo Regional dos Açores, através da sua Secretaria Regional da Educação e Cultura, ter recentemente iniciado um processo de criação e implementação de um currículo regional para o ensino básico.
ABSTRACT: My purpose in this article is to discuss some possible implications of the peripheral position of the region where I live – The Azores, Portugal – for curriculum construction. In this discussion, I shall consider, with special emphasis, the current debates on globalization, and also the fact that the regional government of the Azores has recently started to design a regional curriculum for basic education (grades 1 through 9).
ABSTRACT: My purpose in this article is to discuss some possible implications of the peripheral position of the region where I live – The Azores, Portugal – for curriculum construction. In this discussion, I shall consider, with special emphasis, the current debates on globalization, and also the fact that the regional government of the Azores has recently started to design a regional curriculum for basic education (grades 1 through 9).
Description
Keywords
Curriculum Globalization Regional Curriculum Azores Currículo Currículo Regional Globalização Açores
Pedagogical Context
Citation
Sousa, F. (2007). Curriculum making on the edge of Europe in the age of globalization: two alternative scenarios. "Transnational Curriculum Inquiry", 4(2): 1-10.
Sousa, F. (2007). Construir currículo na ultra-periferia da Europa em tempo de globalização: dois cenários alternativos. Transnational Curriculum Inquiry, 4(2), 12-22.
Sousa, F. (2007). Construir currículo na ultra-periferia da Europa em tempo de globalização: dois cenários alternativos. Transnational Curriculum Inquiry, 4(2), 12-22.