Browsing by Author "Pereira, Carolina"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- Emotion regulation weakens the associations between parental antipathy and neglect and self-harmPublication . Carvalho, Célia Maria de Oliveira Barreto Coimbra; Moura Cabral, Joana; Pereira, Carolina; Cordeiro, Filipa; Costa, Rodrigo; Arroz, Ana MouraABSTRACT: Using a representative sample of 7918 Portuguese adolescents (Mage = 15.5, SD = 1.7, 53.3% female gender) and three self-report measures of parental antipathy and neglect, self-harm and its functions, and emotion regulation, this cross-sectional study examined the moderating role of emotion regulation in the links between these negative childhood experiences and self-harm in adolescence. Maternal and paternal antipathy and neglect had the largest effects on self-harm for youth with low levels of emotion regulation. These results emphasize the relevance of promoting emotion regulation across multiple contexts (e.g., school, family, legal system) for the prevention of adolescent self-harm, even in situations with a history of childhood emotional abuse and/or neglect.
- O Grilo Interior no Ensino Superior : auto-criticismo e auto-compaixão em alunos universitáriosPublication . Cabral, Joana Moura; Róias, Carla Patrícia Costa; Pereira, Carolina; Benevides, Joana; Teixeira, Marco; Carvalho, CéliaO autocriticismo e a autocompaixão têm suscitado interesse por serem fatores de vulnerabilidade e proteção, respetivamente, para diversas dificuldades psicossociais. Porém, pouco sabemos sobre a sua influência nos alunos do Ensino Superior. Objetivo: Analisar a relação entre o autocriticismo e autocompaixão e variáveis académicas. Metodologia: Participaram neste trabalho 662 estudantes da Universidade dos Açores, preenchendo um questionário sociodemográfico e académico; a Escala das Formas do Autocriticismo e Auto tranquilização (FSCRS); e o Questionário de Vivências Académicas (QVA-r). Resultados e conclusões: Os dados revelaram uma relação fraca, significativa, entre o autocriticismo e as reprovações, levando-nos a refletir sobre o papel que o autocriticismo e a auto-tranquilização poderão ter no percurso académico do indivíduo.