Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
1.06 MB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Em Portugal são muitos os desafios que se colocam aos estudantes do ensino superior (adultos emergentes), no que diz respeito à adequação ao mercado de trabalho, à escassez de oferta de emprego e ao surto emigratório de diplomados. Dada a pertinência deste assunto na formação dos estudantes do ensino superior e sua transição para o mercado de trabalho, decidiu-se fazer um estudo exploratório quantitativo e correlacional, com base numa amostra de 120 alunos finalistas de licenciatura e mestrado da Universidade dos Açores. [...].
ABSTRACT: In Portugal higher education students (emerging adults) face many challenges with the goal of obtain a job: the scarcity of available jobs and the emigration of graduate’s outbreak. Given the relevance of this issue in the training of students in higher education and their transition to the labor market, it was decided to make a quantitative and correlational exploratory study, based on a sample of 120 final year students of bachelor and master of the University of the Azores. [...].
ABSTRACT: In Portugal higher education students (emerging adults) face many challenges with the goal of obtain a job: the scarcity of available jobs and the emigration of graduate’s outbreak. Given the relevance of this issue in the training of students in higher education and their transition to the labor market, it was decided to make a quantitative and correlational exploratory study, based on a sample of 120 final year students of bachelor and master of the University of the Azores. [...].
Description
Dissertação de Mestrado, Psicologia da Educação, especialidade de Contextos Educativos, 4 de Março de 2016, Universidade dos Açores.
Keywords
Universidade dos Açores Adultos Emergentes Ensino Superior Mercado de Trabalho Emerging Adults Higher Education Labor Market University of the Azores
Citation
Dias, Marina Alexandra Ferreira. "Estudantes do ensino superior e transição para o mercado de trabalho". 2016. 136 p.. (Dissertação de Mestrado em Psicologia da Educação, especialidade de Contextos Educativos). Ponta Delgada: Universidade dos Açores, 2015. [Consult. Dia Mês Ano]. Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10400.3/3767>.